התחדשנו, מה דעתך

חידוש ושדרוג צבי בורנשטיין – עדכון תושבים

המועצה המקומית ירוחם ומשרד התחבורה משפצים את רחוב צבי בורנשטיין באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח ירוחם וזאת על מנת לחדש ולשדרג את הרחוב.

אנו משקיעים הרבה מאמצים על מנת לשמור על שגרת החיים והתנועה השוטפת על הציר, עם כמה שפחות הפרעות לתושבי ירוחם, כחלק מתהליך הלמידה שלנו משלב א’ של הפרוייקט.

על מנת לתת מענה לבעיות העולות מהשטח, הוקם צוות “קשרי קהילה” מטעם המועצה שכל מטרתו להנגיש את השלכות השיפוץ לתושבים ולתת מענה לצרכים העולים מהשטח.

שלב ב’ המבוצע כרגע הינו המקטע שבין בניין הדואר לכיכר פסל הזהות (בורנשטיין-הרצל) ומבוצעים בו עבודות של חידוש והטמנת תשתיות החשמל והמים וכן שדרוג הכבישים המדרכות והחניות, חידוש והצבת תאורת רחוב, הסדרה של שביל אופניים ועוד (כפי שפורט בעלון שנשלח לתושבים לפני תחילת העבודות)

כיוון שמדובר ברחוב מרכזי ביישוב, השיפוץ מורגש היטב. לכן, עלינו להדגיש, שלצד כל המאמצים בשמירה על שגרת החיים, אנו נמצאים בתקופה של בנייה ושיפוץ ויש להתאזר בסבלנות עם שינויי התנועה וכל הנלווה לכך.

מה נעשה עד כה?

  • חודשו והוחלפו תשתיות המים בניהול תאגיד המים “מעיינות הדרום”
  • הונחו צינורות ברחוב דרכם יונחו תשתיות החשמל התת קרקעיות

מטרת הטמנת קווי החשמל היא לחדש את המערכת ולצמצם את הפסקות החשמל ביישוב הנובעות מכבלים עיליים, ולהוריד עמודי חשמל הנמצאים במרכז המדרכות ומפריעים להליכה ולנסיעה באופניים.

ביצוע העבודות בשלביות ובמקטעים קטנים מתבצע כחלק מהטמעת הלקחים של שלב א’, שם נחסמו לתקופה ארוכה המדרכות וצירי התנועה. אנו שואפים לייצר שגרת תנועה למרות העבודות, ללא סגירה כללית של הרחוב ככל הניתן, מלבד עבודות נקודתיות עליהן אנו מעדכנים מראש.

עבודה בשלביות מייצרת מצב בו כל גוף מבצע את עבודתו אחד אחרי השני. הראשון חופר, ובסיום עבודותו מחזיר מצב לקדמותו ומפנה את השטח לגוף הבא (תאגיד מים, חברת החשמל וכו’).

לכן, למרות שאנו נמצאים בתהליך העבודות מתחת לפני השטח, לא רואים על המדרכות והכבישים כל שינויי, בשלב הבא, לאחר סיום עבודות התשתית התת קרקעיות, יחודש האספלט על הכביש והמדרכות עם אבנים חדשות.

במהלך העבודת עדכנו מראש על הפסקות מים יזומות וודאנו שתאגיד המים יציב עוקבי מים לרווחת התושבים, היינו בקשר עם חברות האוטובוסים ועם חברת החשמל.

מה צפוי להמשך?

  • הסדרת מקומות חנייה לאורך הכביש
  • פיתוח שביל אופניים במדרכה הדרומית.
  • הטמנת קווי החשמל לאורך הכביש והורדת עמודי החשמל משבילי האופניים.
  • בניית מעגל תנועה חדש בבורנשטיין – אשר סנקר (צומת שופרסל)
  • הסדרת מסלולי הנסיעה, חידוש הכביש והמדרכות
  • חידוש והצבת תאורת רחוב
  • גינון, פיתוח נופי והצבת ריהוט רחוב
  • הקמת ״כיכר העיר״ המחברת בין רח’ בורנשטיין למרכז המסחרי

אנו ממשיכים לעדכן דרך עמוד הפייסבוק הרשמי של המועצה, אתר המועצה וקבוצות הווצאפ “ירוחמחוברים” על כל עבודה המפריעה לשגרת התושבים.

אנו נותנים מענה לבעיות פרטניות העולות מהשטח ומעודדים את התושבים לפתוח פנייה דרך מוקד 106 לכל שאלה או בעיה על מנת שנוכל לתת מענה מהיר ומקצועי!

 
תתחדשו! האתר בהרצה
נשמח לשמוע את דעתכם כאן